Vliegtuigen Auto's

Veelgestelde vragen

Over vliegtuigmodellen

Hoe groot zijn de modellen?
Dat is uiteraard afhankelijk van het vliegtuigtype en de schaal. Zie deze pagina voor meer informatie.

Ik zoek een model van type X en maatschappij Y. Hebben jullie dit? Kunnen jullie dit model krijgen of maken?
Alle modellen die we verkopen staan op de website, gebruik a.u.b. de zoekfunctie.
We maken de modellen niet zelf, we verkopen slechts bestaande modellen van verschillende merken (Herpa, GeminiJets, etc.). De merken bepalen welke modellen ze maken. We nemen altijd ALLE nieuwe modellen op voorraad van de merken die we verkopen, als we een model niet hebben bestaat het niet of is het niet verkrijgbaar.

Wanneer komt het nieuwe model X binnen?
Meestal weten we dit niet. Als we dit wel weten staat dit genoemd op de productpagina

Is model X op voorraad?
Alle actuele voorraadinformatie staat op de website.

Kunnen de wielen van de modellen draaien?
Soms wel, en soms niet. De modellen die we verkopen zijn geen speelgoed en zijn niet bedoeld om mee te spelen/rijden.

Over automodellen

Verkopen jullie ook automodellen?
Ja, zie cars.scalemodelstore.nl

Over reserveringen

Kan ik een model reserveren?
Ja, als u een account heeft kunt u modellen toevoegen aan uw reserveringslijst. Lees voor meer informatie de pagina over reserveringen.

Mijn reservaring verloopt bijna, kunnen jullie hem langer vasthouden?
Dit is helaas niet mogelijk. Ons systeem berekent hoe lang u modellen kunt reserveren. Begrijp a.u.b. dat we heel veel gereserveerde modellen hebben liggen voor veel klanten. Dit neemt veel dure ruimte in, we moeten de modellen en de verzekeringskosten financieren, en we lopen het risico dat modellen uiteindelijk toch niet worden verkocht. Daarom moeten we een limiet stellen aan de reserveringen. Wel kunt u reserveringen vaker verlengen zodra uw bestelhistorie groeit.

Maar ik wil wachten tot ik mijn reservering samen met een toekomstige uitgave kan bestellen.
Het kan weken, maanden of zelfs jaren duren voor een toekomstige uitgave beschikbaar komt. Zo lang kunnen we uw reservering niet vasthouden.

Ik heb een goede reden om mijn reservering te annuleren. Kan ik dit doen zonder negatief effect op mijn reserveringsgeschiedenis?
Sorry, we kunnen geen rekening houden met de reden voor een annulering.

Over de verzending

Waarom bieden jullie geen gratis verzending aan?
Gratis verzending bestaat helaas niet. Als de verzending 'gratis' is, zijn de verzendkosten verwerkt in de (hogere) productprijzen. Wij kiezen ervoor om de productprijzen zo laag mogelijk te houden.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Zie ons verzendschema

Ik heb twee bestellingen gedaan. Kunnen jullie deze combineren, zodat ik verzendkosten bespaar?
Dit is helaas niet mogelijk om verschillende redenen:
Denk dus a.u.b. goed na voor u een bestelling plaatst. Eventueel kunt u modellen ook eerst reserveren voordat u ze bestelt.

Kan ik langskomen om een model op te halen?
Nee, we verkopen alleen via onze website. Op deze manier kunnen wij efficiënter werken en dit ziet u terug in onze lage prijzen.

Kunnen jullie mijn bestelling niet nu maar pas later verzenden?
Bestellingen worden ingepakt en verzonden zodra we de betaling hebben ontvangen. Als u de bestelling liever later ontvangt reserveer de modellen dan eerst, zodat u de bestelling later kunt plaatsen.

Over uw bestelling

Kunnen jullie een model toevoegen aan/verwijderen uit een bestelling?
Helaas niet. Zodra je een bestelling hebt bevestigd kan deze niet meer aangepast worden. Zolang je de bestelling nog niet hebt betaald kan je deze nog wel annuleren, zodat je een nieuwe, complete, bestelling kunt doen.

Willen jullie alle modellen in mijn bestelling controleren op fouten en defecten?
Hier zijn we eerlijk over: dat kunnen we niet. Redenen hiervoor zijn: Natuurlijk proberen we altijd een snelle controle uit te voeren, met name bij modellen die vaak bekende problemen hebben. En als u een model met een probleem ontvangt zullen we voor een oplossing zorgen, zie ook de pagina defecten.

Andere grote webshops zullen alle modellen ook niet kunnen controleren. Dit is simpelweg onmogelijk met de lage marges waar webshops mee moeten werken. Als u 100% zeker wilt zijn een foutloos model te kopen is de beste manier om naar een fysieke winkel te gaan en het model zelf te controleren.

Ik ben een verzamelaar, willen jullie me de beste doos sturen die jullie hebben?
De meeste klanten zijn verzamelaars en we behandelen alle klanten hetzelfde. Het zou niet eerlijk zijn om een ​​"betere" doos te sturen naar klanten die erom vragen. Bovendien hebben we niet de tijd om dit soort verzoeken aan te nemen.
Dozen zijn bedoeld om het model te beschermen. Ze kunnen soms lichte slijtage vertonen door verzending en/of behandeling in het magazijn. Als dat voor jou een probleem is raden we je aan om het model bij een fysieke winkel te kopen, waar je de doos zelf kan controleren.

Waarom is er een bestellimiet?
De bestellimiet is € 550 (vóór kortingen) voor bestellingen binnen de EU, € 350 voor bestellingen buiten de EU. Enkele redenen voor deze limieten zijn: Ik heb een defect model ontvangen
Zie de pagina defecten.

Andere vragen

Kan ik korting krijgen?
De enige korting die we geven is onze loyaliteitskorting, deze wordt automatisch toegepast als je bij ons een account hebt.

Ik heb veel volgers op Instagram/YouTube/TikTok. Kunnen jullie mij gratis modellen sturen als ik jullie website promoot?
Nee, sorry.

Ik wil mijn collectie verkopen. Zijn jullie geïnteresseerd?
Helaas niet. We verkopen alleen nieuwe modellen die we betrekken bij onze vaste levanciers.